Bezpieczeństwo transakcji

Portal wynajmij24.pl dba o bezpieczeństwo transakcji najmu oraz zgodność takich transakcji z prawem. 

Bezpieczeństwo transakcji internetowych

Administracja portalu wynajmij24.pl dokłada wszelkich starań aby zamieszczane na stronie oferty były ogłoszeniami rzeczywistymi i nie służyły próbie wyłudzenia środków finansowych od użytkowników serwisu.

Każde dodane ogłoszenie musi przejść proces weryfikacji. Oferent, który chce zamieścić w portalu wynajmij24.pl ogłoszenie w sprawie wynajmu musi posiadać zarejestrowane i zweryfikowane konto użytkownika.

Pod każdą ofertę można również dodać komentarz, wystawić pozytywną opinię wynajmującemu lub przestrzec innych przed nieuczciwymi praktykami danej osoby czy firmy. Ponadto z możliwości zamieszczania ofert w portalu wynajmij24.pl mogą skorzystać tylko osoby pełnoletnie.

Jednakże każdy z użytkowników portalu powinien również zachować daleko posuniętą ostrożność i jeśli to możliwe, płacić za wynajętą rzecz na miejscu. Jeśli nie jest to możliwe należy weryfikować opinie o wynajmującym, sprawdzić jego stronę internetową, zadbać o kontakt telefoniczny i dokładne dane adresowe wynajmującego.

Jeśli uważasz, że padłaś/padłeś ofiarą oszustów – zgłoś to jak najszybciej do administracji portalu wynajmij24.pl oraz zawiadom organy ścigania – najbliższą Komendę Policji.

Prawo do reklamacji

Pamiętaj, że masz również prawo do reklamacji, jeśli uznasz, że wynajęty produkt jest wadliwy lub nie odzwierciedla stanu faktycznego z oferty.

Co robić, gdy otrzyma się wadliwy produkt? Należy go zareklamować, korzystając z gwarancji lub rękojmi. Szczegóły gwarancji, jak czas trwania, zasięg terytorialny, czy uprawnienia są indywidualnie określane przez wynajmującego. Warto jednak wiedzieć, że jeśli nie określono czasu gwarancji, to ustawowo przyjmuje się, że obowiązuje ona 2 lata.

Z kolei reklamacja na podstawie rękojmi, regulowana jest zapisami kodeksu cywilnego. Podstawą reklamacji jest wówczas wada fizyczna lub prawna produktu powstała z winy wynajmującego.

Oczywiście nabywca towaru ma 14 dni na odstąpienie od umowy i kolejne 14 dni na zwrot. Jednak w przypadku, gdy wada ujawni się w ciągu roku, produkt wciąż można zareklamować. Z kolei, gdy defekt pojawi się między 12-24 miesiącem, konsument wciąż może dociekać swoich praw, ale musi wówczas wykazać, że usterka wynika z winy wynajmującego - właściciela.

Bezpieczeństwo danych osobowych

Wszystkie dane wrażliwe użytkowników portalu wynajmij24.pl są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z RODO (rozporządzenie o ochronie danych osobowych). Dokładamy wszelkich starań aby te dane nie zostały w żaden sposób udostępnianie osobom trzecim.

Dane użytkownika mogą być przetwarzane w celach marketingowych oraz informacyjnych dotyczących oferty portalu w zakresie, w jakim użytkownik wyraził na to zgodę, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002 Nr 101, poz. 926, z późn. zm.).

Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie zamieszczonych przez niego w Serwisie danych osobowych (zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku, Dz. U. z 1997 Nr 133 poz. 883) oraz z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204 wraz z jej późniejszymi zmianami).

Udostępniane przez użytkownika dane będą gromadzone i wykorzystywane przez Administratora na rzecz organizowania usług serwisu, dla potrzeb rejestracji i w celu zapewnienia najwyższej jakości usług. Użytkownik ma prawo wglądu do podanych przez siebie danych osobowych, ich zmian, aktualizowania oraz usuwania.

Użytkownik może zażądać zaprzestania procesu przetwarzania danych poprzez wysłanie wiadomości e-mail na podany adres w zakładce „kontakt”. W przypadku prośby usunięcia danych, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług serwisu konieczne będzie rozwiązanie umowy między użytkownikiem a serwisem, które jest równoznaczne z usunięciem Konta.

Więcej o tym przeczytasz w naszym Regulaminie Prywatności.