Kampania PPC w Agencji SEO

11 października 2023, 10:23

Kampania PPC w Agencji SEO jest bardzo popularną formą promocji dla małych, średnich i dużych biznesów, ponieważ zwiększa sprzedaż produktów/usług. Staje się opłacalna z ekonomicznego punktu widzenia, bo reklamodawca płaci tylko za kliknięcia w link przez osoby zainteresowane ofertą sprzedawcy. Jak działa reklama PPC i komu zlecić kampanię Google Ads?

Czym są reklamy PPC?

Firmy muszą promować swoje produkty/usługi, by pozyskiwać klientów. Tym bardziej że biznes w sieci nie zwalnia tempa. Sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu, a firmy działające stacjonarnie zakładają strony online. Metod promocje jest wiele, ale potrzebne są skuteczne formy reklamy. Każda wydana złotówka z budżetu powinna powrócić z zyskiem do przedsiębiorcy. Odpowiedzią na potrzeby rynku jest reklama PPC, przynosząca realne korzyści, ponieważ w odróżnieniu od innych produktów, płaci się tylko za efekty, czyli za kliknięcia w linki lub banery.

Do najpopularniejszych reklam PPC należą: Google Ads, Google Shopping, Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, TikTok, LinkedIn oraz platformy sprzedażowe: Amazon i Allegro. W kampanii PPC najważniejsze są zawsze frazy kluczowe, dzięki którym reklamodawcy mogą przebić się przez inne oferty rynkowe. Agencja Semahead wybierając strategię, bierze pod uwagę: lokalizację, czas, język interfejsu, urządzenie użytkownika oraz system operacyjny.

Kiedy kampanie PPC są skuteczne?

Do tworzenia kampanii PPC jest wykorzystywana promocja w Google Ads, wcześniej Google AdWords. Reklamy tekstowe i graficzne ukazują się użytkownikom po wpisaniu słów kluczowych w wyszukiwarce internetowej, czyli osobom zainteresowanym ofertą sprzedawcy. Reklamy PPC można zamieszczać również lokalnie, ograniczając zasięg do najbliższej okolicy. Pozwala dotrzeć do grupy docelowej reklamodawcy.

Kampanie PPC mają wiele zalet, do których należą, m.in.:

  • natychmiastowe wyniki i mierzalność
  • szybkie ustawienie kampanii i tworzenie reklam
  • możliwość pozyskiwania nowych klientów
  • kontrola nad budżetem
  • odporność na zmiany algorytmu Google
  • działanie reklam na wszystkich platformach oraz urządzeniach
  • promocja marki i wizerunku.

W kampanii PPC dużą rolę odgrywają linki sponsorowane tworzone na podstawie fraz kluczowych, ale też strony internetowe, na których będzie wyświetlać się reklama. Dobór odpowiednich wyrażeń, zamieszczanych przez użytkowników w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google, jest sprawą priorytetową.

Pozycjonowanie czy kampania PPC w Agencji SEO?

Kampanie reklamowe mają na celu budowanie świadomości marki. Jednak między SEO a PPC jest znacząca różnica, o której warto wiedzieć, planując działania. Pozycjonowanie to proces długotrwały, więc na efekty trzeba czekać nawet kilka miesięcy. Jest to oczywiście zależne od konkurencji w danej branży. Trzeba zdawać sobie sprawę, że większość firm stosuje SEO, bo tylko w ten sposób strona internetowa może pojawić się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach Google. Trudniej zatem wypozycjonować sklep internetowy czy inny serwis niż w przypadku PPC. Marketing można jednak prowadzić we własnym zakresie, ale skuteczność zależy od podjęcia właściwych działań.

Kampanie PPC przynoszą szybsze efekty niż pozycjonowanie, ale zleca się specjalistom. Eksperci z semahead.agency/oferta/ppc/kampanie-google-ads-d-kampanie-adwords/ tworzą je w Google Ads, dawniej Google Adwords, ponieważ ta forma reklamy skutecznie pozycjonuje markę. Efekty można osiągnąć nawet w ciągu tygodnia. To jest szczególnie ważne dla firm rozpoczynających swój biznes oraz jednoosobowych działalności gospodarczych, które nie mają szans konkurować z dużymi korporacjami.

Jak być widocznym w wyszukiwarce Google?

Reklamy Google Ads pozycjonują marki, zapewniając im widoczność w wyszukiwarce Google. Kampanie reklamowe mają tę wielką zaletę, że oferty sklepów e–commerce oraz witryn producentów, wyświetlają się na pierwszych pozycjach w Google, co stanowi skuteczną promocję w sieci. Reklama Google Ads opiera się o słowa kluczowe, dlatego agencja SEO zajmującą się content marketingiem weryfikuje frazy z pomocą odpowiednich narzędzi.

Dzięki podjęciu właściwych działań, reklamy Google trafiają do klientów, zainteresowanych zakupem produktów. Sprzedawcy mogą generować wyższe dochody i funkcjonować na rynku. Kampanie PPC pozwala reklamodawcom kontrolować budżet. W dowolnym momencie można zatrzymać reklamy, zmodyfikować działania i wprowadzić poprawki.

Podsumowanie reklamy PPC

Reklama PPC pozwala uniknąć kliknięć w link firmy produkcyjnej, handlowej bądź usługowej przez przypadkowe osoby. Uznawana jest za skuteczną, ponieważ prowadzi do oferty marki i tak naprawdę, to od reklamodawcy zależy, czy klient zamówi towar. Kampanię PPC należy zlecić agencji, która zajmuje brandingiem, ponieważ dysponuje odpowiednimi narzędziami. Eksperci wiedzą, co działa w reklamach PPC, a co całkiem niedawno przestało już funkcjonować, bo w świecie internetu co pewien czas następują zmiany. Niezbędna jest więc dokładna wiedza o algorytmach wyszukiwania oraz ich aktualizacjach, by promocja była skuteczna.

Dodaj swoją ofertę

Nie kupuj rzeczy na zawsze - wynajmij je na tyle czasu ile potrzebujesz za kilka % ich wartości.
Zaloguj się